Historia firmy Netflix
Krótka historia firmy, która zrewolucjonizowała oglądanie filmów i seriali.
1997 – Reed Hastings i przedsiębiorca z branży komputerowej Marc Randolph wspólnie zakładają wypożyczalnię filmów online pod nazwą Netflix.
1998 – Netflix uruchamia pierwszą stronę umożliwiającą wypożyczanie i kupowanie płyt DVD — netflix.com.
1999 – Netflix wprowadza niski miesięczny abonament pozwalający na wypożyczanie nieograniczonej liczby płyt DVD.
2000 – Netflix uruchamia spersonalizowany system rekomendacji filmów, który wykorzystuje oceny przyznawane przez użytkowników serwisu do precyzyjnego proponowania nowych tytułów wszystkim oglądającym.
2002 – Netflix debiutuje na giełdzie NASDAQ (pierwsza oferta publiczna pod skrótem „NFLX”). W Stanach Zjednoczonych serwis ma 600 000 użytkowników.
2005 – Liczba użytkowników serwisu Netflix sięga 4,2 mln.
2007 – Netflix wprowadza przesyłanie strumieniowe, dzięki któremu użytkownicy mogą natychmiast oglądać filmy i seriale na swoich komputerach.
2008 – We współpracy z producentami elektroniki użytkowej Netflix udostępnia usługę przesyłania strumieniowego na konsolach Xbox 360, odtwarzaczach Blu-ray i dekoderach STB.
2009 – We współpracy z producentami elektroniki użytkowej Netflix udostępnia usługę przesyłania strumieniowego na konsolach PS3, telewizorach z dostępem do Internetu i innych urządzeniach podłączonych do sieci.
2010 – Z serwisu Netflix można korzystać na oferowanych przez Apple urządzeniach iPad, iPhone oraz iPod Touch, na konsolach Nintendo Wii, a także na innych urządzeniach podłączonych do sieci. Netflix wkracza na rynek kanadyjski.
2011 – Netflix wkracza do Ameryki Południowej i na Karaiby.
2012 – Netflix rozpoczyna podbój Europy od Wielkiej Brytanii, Irlandii i krajów skandynawskich, a także zdobywa swoją pierwszą nagrodę Primetime Emmy Engineering.
2013 – Z serwisu zaczynają korzystać użytkownicy w Holandii. Netflix otrzymuje 31 nominacji do Primetime Emmy, w tym za wybitny serial dramatyczny, serial komediowy i program dokumentalny. Nominowane produkcje to odpowiednio „House of Cards”, „Orange is the New Black” oraz „The Square”. „House of Cards” zdobywa trzy nagrody Primetime Emmy. Netflix jest pierwszym internetowym serwisem telewizyjnym nominowanym do Primetime Emmy.
2014 – W 2014 r. Netflix wkracza do 6 kolejnych krajów europejskich (Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Luksemburg i Szwajcaria) oraz zdobywa 7 nagród Creative Arts Emmy za „House of Cards” i „Orange is the New Black”. Liczba użytkowników serwisu na całym świecie przekracza 50 milionów.
2015 – Netflix wkracza do Australii, Nowej Zelandii i Japonii oraz kontynuuje ekspansję w Europie, pojawiając się we Włoszech, Hiszpanii i Portugalii. Widzowie mogą też zobaczyć „Beasts of No Nation”, czyli pierwszy pełnometrażowy film oryginalny Netflix.
2016 – Netflix jest dostępny na całym świecie.
Netflix od 1997 r. wyznacza standardy w dziedzinie treści cyfrowych
Netflix to jeden z największych na świecie internetowych serwisów telewizyjnych, z którego korzysta ponad 86 mln aktywnych użytkowników w ponad 190 krajach. Każdego dnia serwis udostępnia łącznie ponad 125 mln godzin filmów i seriali, w tym seriali, dokumentów i filmów oryginalnych, które premierowo są dostępne tylko w serwisie Netflix. Netflix umożliwia użytkownikom oglądanie materiałów bez ograniczeń czasowych, w dowolnym miejscu i przy użyciu niemal każdego urządzenia wyposażonego w ekran i łącze internetowe. Rejestracja w serwisie pozwala na swobodne uruchamianie, zatrzymywanie i wznawianie odtwarzania bez reklam i zobowiązań.
Źródło: materiały prasowe firmy Netflix.
Łała łiła
Ale że co ?