“Netflix to serwis, który stawia na treści unikalne, dlatego też oferuje tylko wybrane filmy i seriale, które dostępne są w telewizji linearnej. Jako globalna telewizja internetowa, na bieżąco powiększa swoją ofertę na całym świecie o nowe oryginalne filmy i seriale, a także tytuły na mocy uzyskanych praw od osób trzecich.
W 2017 roku Netflix planuje wydać około 6 miliardów dolarów na licencje programowe, włączając w to wiele tytułów, które dostępne będę tylko w serwisie. Oznacza to ponad 1000 godzin oryginalnych treści (400 tytułów i ponad 42 dni ciągłego oglądania). W 2017 roku dostępnych będzie ponad 30 nowych oryginalnych seriali (lub nowych sezonów dostępnych na platformie tytułów). To ponad jeden nowy sezon udostępniany co dwa tygodnie przez cały rok. Większość z nich będzie dostępna dla użytkowników na całym świecie. Dodatkowo Netflix chce rozwijać kategorię filmów, dlatego w przyszłym roku swoją premierę będzie miało ponad 10 nowych produkcji. Poszerzy się także oferta treści dla dzieci i filmów dokumentalnych.
Netflix zazwyczaj nabywa licencję do określonych tytułów na wiele lat i skupia się na szerokiej gamie wyboru.
Prawa do udostępniania filmów i seriali są pozyskiwane na określony czas. Oznacza to, że do każdego tytułu trzeba po jakimś czasie odnowić prawa. Podejmując taką decyzję, bierzemy pod uwagę różne czynniki. Rozszerzając portfolio, naszym celem jest oferowanie użytkownikom świetnych filmów i seriali, w tym także oryginalnych produkcji dostępnych tylko w serwisie Netflix.
W momencie podjęcia decyzji o odnowieniu praw do danego tytułu sprawdzamy między innymi, jak często jest oglądany, jak oceniają go użytkownicy, ile podobnych tytułów dostępnych jest w serwisie. To pomaga nam ustalić, jaką cenę jesteśmy w stanie potencjalnie zaoferować za nową licencję. Są też przypadki, kiedy wznowienie danego tytułu nie zależy od nas. Dzieje się tak, kiedy okres licencyjny dobiega końca i film czy serial pojawi się w innym serwisie VOD albo na kanale telewizyjnym. Współpracujemy z partnerami na zasadzie rotacyjnego doboru treści. Jeśli nie możemy odnowić praw do danego tytułu, inwestujemy w inne, które będą równie interesujące dla naszych użytkowników.
Biuro prasowe Netflix“