Premiera 4 odcinka 1. sezonu serialu „The Handmaid’s Tale / Opowieść podręcznej” (2017) w ofercie ShowMax Polska
ShowMax Polska udostępnił dziś w swojej ofercie czwarty odcinek 1. sezonu serialu „The Handmaid’s Tale / Opowieść podręcznej” (2017).
The Handmaid’s Tale / Opowieść podręcznej (2017) – serial, sezon 1 – 16+ – polskie napisy i lektor
Witamy w alternatywnej rzeczywistości rodem z najgorszego koszmaru. Oto inna wersja historii świata, gdzie prawo stanowione jest przez mężczyzn i dla mężczyzn, a kobieta została sprowadzona do roli niemego reproduktora.
Obsada: Jordana Blake, Alexis Bledel, O-T Fagbenle
Reżyser: Reed Morano, Mike Barker, Floria Sigismondi
S1:O4 – Odcinek 4: Nolite Te Bastardes Carborundorum – 51m
Ukarana przez Serenę Joy, Freda załamuje się i zaczyna wspominać okres, który wraz z Moirą spędziły w Czerwonym Centrum. Gdy Ceremonię przerywają nieoczekiwane trudności, Freda zaczyna się obawiać, czy uda jej się przetrwać w domu Komendanta.
Slut-shaming. Zmuszanie do rodzenia. Ekstremalny patriarchat. Wykorzystywanie religii do manipulowania społeczeństwem. Kobieta jako własność. To teoretycznie nie rzeczywistość, tylko niektóre wątki poruszane w najnowszym serialu Showmax „Opowieść Podręcznej” opartym na powieści Margaret Atwood. Opowiada alternatywną, dystopijną historię USA. Na gruzach kraju, po licznych wojnach i katastrofie ekologicznej powstaje Gilead – totalitarny reżim oparty na ekstremalnym fundamentalizmie. Gilead dotyka malejąca płodność kobiet. Aby odnowić populację, pod groźbą zesłania do obozu pracy przy toksycznych odpadach, nieliczne, płodne kobiety są zmuszane do rodzenia dzieci na rzecz klasy rządzącej. Traktowane jako własność państwa i reglamentowane jak towar, nazywane są Służebnicami. Poddawane są praniu mózgu i są częścią domostw zarządzanych przez Komendantów i ich bezpłodne żony. Do nich należy właśnie główna bohaterka Offred (Elisabeth Moss), której celem jest przetrwanie i odnalezienie córki, którą jej odebrano. Współproducentem serialu jest sama autorka książki Margaret Atwood.
KOMENTARZE: