“Gdy regułą jest brak reguł” – Reed Hastings i Erin Meyer o innowacyjnej kulturze panującej w Netflix
Dziś swoją premierę ma książka “Gdy regułą jest brak reguł: Netflix i filozofia przemiany” autorstwa Reeda Hastingsa, CEO Netflix i Erin Meyer, jednej z najbardziej wpływowych ekspertek od kultur korporacyjnych na świecie.
Książka powstała na bazie setek wywiadów z obecnymi i byłymi pracownikami Netflix. Ważną jej składową są także osobiste doświadczenia autorów, którzy po raz pierwszy opowiedzieli historię swoich prób i błędów, tworząc fascynującą relację z narodzin radykalnej filozofii Netflix.
Netflix to firma wyjątkowa na międzynarodową skalę. Nie tylko ze względu na wiodącą pozycję w świecie rozrywki czy pozycję lidera wśród serwisów VoD, uzyskaną dzięki zainteresowaniu ponad 195 milionom użytkowników z 190 krajów. Wyróżnia ją przede wszystkim rewolucyjne podejście do kultury zarządzania. Reed Hastings, tworząc Netflix, opracował filozofię korporacyjną i zestaw zasad, które odrzucały tradycyjne założenia. Dzięki temu Netflix dziś może cieszyć się tytułem jednej z najbardziej pomysłowych firm na świecie.
Książka Gdy regułą jest brak reguł: Netflix i filozofia przemiany, powstała na bazie setek wywiadów z obecnymi i byłymi pracownikami Netflix z całego świata. Ważną jej składową są także osobiste doświadczenia Reeda Hastingsa. CEO Netflix wraz z Erin Meyer, jedną z najbardziej wpływowych ekspertek od kultur korporacyjnych na świecie oraz bestsellerową autorką The Culture Map, po raz pierwszy opowiedzieli historię swoich prób i błędów, tworząc fascynującą relację z narodzin radykalnej filozofii Netflix. Autorzy wspólnie wyjaśniają sedno podejścia do prowadzenia firmy, które, z początku kontrowersyjne, ostatecznie dało efekty budzące zazdrość świata biznesu.
Nowe standardy, które wprowadził do swojej firmy Reed Hastings, stawiają ludzi ponad procesami, innowacyjność ponad efektywnością, a pracownikom dają przede wszystkim pole do działania. W Netflix nie ma polityki urlopowej czy limitów wydatków służbowych. To przede wszystkim zespół najlepszych ekspertów, którzy nie boją się wyrażać szczerych opinii – nawet jeśli nie są zgodne z założeniami przełożonych. Hasło Netflix to “niezależność i odpowiedzialność”: każdy sam podejmuje decyzje, a firma docenia to najlepiej na rynku. Kiedy Hastings i jego zespół po raz pierwszy opracowali te nowatorskie zasady, nikt nie umiał przewidzieć, co przyniosą. Szybko okazało się, że ich metody sprawdzają się świetnie, a Netflix stał się dzięki nim jedną z najbardziej lubianych marek na świecie.
Książka Gdy regułą jest brak reguł: Netflix i filozofia przemiany jest już dostępna w sprzedaży.
O AUTORACH
Reed Hastings jest przedsiębiorcą, który zrewolucjonizował rozrywkę, współtworząc w 1997 roku firmę Netflix w 1997, a od 1999 obejmując stanowisko jej prezesa i dyrektora generalnego. Jego pierwsza firma, Pure Software, powstała w 1991 r. i została przejęta tuż przed uruchomieniem Netflix. Reed był członkiem amerykańskiej California State Board of Education w latach 2000-2004. Jest też jest aktywnym filantropem – zasiadał w zarządzie kilku amerykańskich organizacji edukacyjnych. Kształcił się w Bowdoin College i Stanford University. Pomiędzy Bowdoin i Stanford, Hastings służył w Korpusie Pokoju jako nauczyciel wolontariusz w Afryce Południowej.
Erin Meyer jest autorką książki The Culture Map: Przełamując niewidzialne granice globalnego biznesu i profesorem na INSEAD, jednej z wiodących międzynarodowych szkół biznesu na świecie. Jej prace pojawiły się w Harvard Business Review, The New York Times i Forbes.com. W 2019 r. Meyer została wyróżniona przez The Thinkers50 jako jedna z pięćdziesięciu najbardziej wpływowych ekspertek kultury korporacyjnej na świecie. W 2004 r. otrzymała tytuł MBA na INSEAD. W latach 1994-95 pracowała również w Korpusie Pokoju jako wolontariuszka w Afryce Południowej. Obecnie mieszka w Paryżu. Więcej informacji można znaleźć na stronie erinmeyer.com.
Informacje o serwisie Netflix:
Netflix to jeden z największych na świecie rozrywkowych serwisów streamingowych, z którego korzysta ponad 195 mln opłacających abonament użytkowników w ponad 190 krajach. Udostępnia on wiele gatunków filmów, seriali i programów w różnych językach. Netflix umożliwia użytkownikom oglądanie materiałów bez ograniczeń czasowych, o każdej porze, w dowolnym miejscu i przy użyciu niemal każdego urządzenia wyposażonego w ekran i połączonego z internetem. Rejestracja w serwisie pozwala na swobodne uruchamianie, zatrzymywanie i wznawianie odtwarzania — bez reklam i zobowiązań.
Polecamy również
Netflix: Serial „The Umbrella Academy” powróci z trzecim sezonem
KOMENTARZE: